joshua tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Inneke Tom - WaarBenJij.nu joshua tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Inneke Tom - WaarBenJij.nu

joshua tree

Blijf op de hoogte en volg Inneke

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

De eerste nacht in een volwaardig bed heeft vandaag parten gespeeld... De meest gehoorde zin vandaag was 'au, mijn rug'! Tom slaapt dus beter op een luchtmatras of in een van dan op een hotelmatras :-)

Tegen het middaguur zijn we vertrokken richting Joshua Tree National Park. Een uitgestrekt gebied van woestijn, bergen en cactussen...en ook lekker warm. 41 graden met een lekkere bries!

Hidden valley, skull rock, cactus fields en off road gaan scheuren met veel stofwolken achter ons :-)

Na Joshua tree zijn we nog verder door gereden naar Salton Sea. Een groot meer met een vreemd verleden. Van een natuurlijk meer naar een uitgedroogde vlakte die nadien -per ongeluk- terug vol water is gelopen. Het water is er echter zo zout dat de vogels er zelfs wat vies van zijn en het water trekt stilaan terug weg waardoor de vissen uitgedroogd en dood op het strand liggen. Wat een idylische badplaats was in de jaren 50 doet nj wat vreemd en verlaten aan...

Terug in Palm Springs checkten we in ons 2de hotel in en schoven aan voor het avondmaal dat niet zonder bulten en builen is verlopen (tom heeft zijn gerecht integraal retour gestuurd).

Morgen verlaten we de woestijn en trekken we naar San Diego!

• 11 Juni 2014 - 17:28

Eric: